2 Oca 2016

Kazım Koyuncu - Dido




Oropa ardzo arti varen
Çkim iveri nçari çkvaşa
Miordini miçkutu do
Goytiroku ma si çkvaşa
Miordini miçkutu do
Didou do na ni na

Bir fırtınadan uyandım. Ne kalp yerinde ne de akıl. Aklımın alamadıkları başıma geldi. Yüreğimden çıkaramadıklarımın yüreğine sığdırılamadım. Bir gülüşe ömür verirken' bir gülüşe ortak tutulamadım. Şimdi ağırlığımca gözyaşımla ağırladıklarımın şehirler boyu uzaklaşmalarına seyirci oldum. Hala daha yokum. Hala daha yok aklımda kalbimde yok.. Zikrettiğim hangi duam varsa başıma çalındı. Şimdi en uzağa daha da uzağa şehirlerin ardındaki denizlere, denizlerin ardındaki dağlara, dağların ardında ki yalnızlığa yol alıyorum. Ne kalbim durdurabiliyor ne de aklım geri çeviriyor.

Huriyadas çima ndğasu
Skani mamulyas makipginam
kankaleşa gamkomile
Vaşilebu taşi rina
kankaleşa gamkomile
Didou do na ni na

Bir gülüşten uyandım. Ela gözlerimin görmüş olduğu nadir bir güzellikten. Şimdi siyaha çalan gözlerimin hangi güzellik rengini geri verebilir. Rengi yok gözlerimin, karanlığa sevdalanalı... Gecelere benziyorum, yıldızlara özenmeden. Hiç bir yıldızla içli dışlı olmamayı öğrenmek gerekirdi çünkü her yıldız bir yalana sevdalıydı. Düşmeye meyilli hayallerle doluydular. Tabi ki benim de tuttuğum bir yıldız vardı. Ta ki düşürülene kadar. Ta ki kendimden düşene kadar. Kendi avuçlarıma bıraktığım yalanlardan düşene kadar.

Seri do ndğaşi arti mapu
Skani şaras ginocinepu
Skani dudi midamiğuru
Şkvak kargi mokileku
Skani dudi midamiğuru
Didou do na ni na

Bir şarkıdan uyandım. Tüm şarkılara düşman olarak. Ne çok biriktirmişim. Ne çok yakıştırmışım bize. Şimdi hangi sözle hangi şarkının gönlünü alayım. Hangi aşkla hangi sevda şarkısını dilime dolayım. Hangi melodi avutur avuçlarımı.. Hangi şiir yazdıklarımdan geri döndürür beni. Hangi şiir yeniden yakışır kalemime..

Ah oropa si ncgiri ndğaşi
Guri muço domixaşi
Seri iri şeni serinen do
kukumela naku ndğaşi
Seri iri şeni serinen do
Didou do na ni na


Bir adamdan uyandım. Sesimi titreten sesinden düşerek. Bir ses ki yüreğimi dinlendirirdi. Şimdi çığlıklarıma yansıyor sessizliğim. Bir omuza heba oldum yüreğimin sessizliğinde.. 

RuE/Aralık2015

2 yorum:

  1. Bu şarkı canımı yakıyor, bu yazıda öyle oldu. Ama böyle yazılara ihtiyacı var bu şarkıların :)

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim. Kendimi bildim bileli bu şarkı vardır hayatımda ve olmaya da devam edecek. Bizler yerine konuşmaya devam edecek:)

    YanıtlaSil