21 Ara 2015

İsmail Hakkı Demircioğlu - Ben Denizde Bir Gemi





Şu gurbet ellerinde
Zaman geçer mi acap
Bizi perişan etti
Gaybana galasıcak

Ben denizde bir gemi
Dalgalar vurur beni
Ben ağaçta bir yaprak
Rüzgar savurur beni


Şimdi bir şehir düşün, toprağa daha yakın. Gözlerime daha uzak. Yeşilin yeşil olmayı becerebildiği yerlerden. Küçük kayaların başlı başına bir yaşamı yansıttığı. İnsanların bazı taşlara özendiği vakitlerden de bir zaman dilimi seçmeli. Üzerimizde eskiyen ne varsa tamir etmeden, kendimize yeni bir şeylerin olmayacağı bir zaman dilimi. Salt ruhla çıkılabilen bir yer. Kötülüğü iyiliği gülümseyen yüzlerden değil de ruhlardan görebileceğimiz bir zaman dilimi.

Yollar uzun bitmeyi
Burda zaman geçmeyi
Nasil da hatirladun
Kapidaki çeşmeyi

Ben denizde bir gemi
Dalgalar vurur beni
Ben ağaçta bir yaprak
Rüzgar savurur beni

Uzak kaldık yollara. Gitmemiz gereken hiçbir anda gitmemiştik. Bu yüzden tüm ayrımlarda karşılaşmıştık. Ateş hep bu yol ayrımlarında düşüyordu yüreklerimize ayrı gayrı. Her ayrımda yeni yollara düş/l/üyoruz. Düş dediğin senden benden oluşmuyor. Bizden oluşabilmeliydi, oluşsaydı belki de her yol ayrımından sonra sevincimiz kursağımızda kalmaz. Yeni bir yol ayrımını beklerdik. Karşılaşmalar çoğalsın diye.

Dert sardi dört yanumi
Hasret yakti bağrumi
Gurbet bana anlatti
Dumanli dağlarimi

Ben denizde bir gemi
Dalgalar vurur beni
Ben ağaçta bir yaprak
Rüzgar savurur beni



Bilmeleri beklettik, öğrendiklerimiz kalbimize yakışmadı. Bir kış var elimizde bu kışa meze yapabileceğimiz. Ömrümüzden tükettiğimiz koca bir kış. Gökyüzü eksik kalmış bizim yazımızda. Ne yıldızlar erişebildi ne de ay ışığı değdi ömrümüze. Gökkuşağının suçu yok, kışlar sert geçer. Kuşlar kanatsız uçar. Oysa en çok kuşlar yakışırdı gökyüzüne. Bir kanat dönüşüne bütün şehri sığdırırlardı. Sığdıramadık gökyüzümüze. Bazen bir fırtına bekliyor insan. Öyle bir şey olmalı ki her şey son bulmalı. Şimdi bir yol ayrımında beklemeden geçiyorum. Sadece bil beni. Bulmasan da olur. Şiirlerimde sana söz düşmese de söylesene bir Marmara’dan geçip Karadeniz olma zamanımız gelmedi mi?




RuE/Aralık2015

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder