10 Nis 2014

Bizim Gecemiz Hep Böyleydi



Çalınmış akşamüstlerinde başlardı,
Uzardı saçlarımız gibi acılarımızda.
Düşerdi düşlerimiz asla takılmayacak taşlara takılınca.
Kafamızdakilerle sevişirken kıskanırdık kanatlıları bu kez.
Ayaklarımız bastığında yere, duvarlar çökerdi sevda sözcüklerimize..
Bütün utancıyla mutluluk eğiyordu başını,
Dilinde dünden kalma umutla..
Sabaha uyanırken geceyi karşılamak gibiydi.
Yüreğimizden kalkan çocukluğumuza inat,
Ağzımdan kaçıyor!
Cem Adrian dinleyelim diyorum.

Eksik kalmayacağını bilsek, şiir yazardık.
Ellerimi tut derdim,
Çabuk! Yoksa yazılacak ayrılık mısralarına..
En sevdiğimiz romandan kaçacak aşk!
Çabuk! Yoksa şair bile küçük çöpü çekmiş olabilir!
Kapanabilir sahneler bile üzerimize!
Çabuk uyandır Turgut’u,
Şiirlerini yolunda heba edebilirim yoksa!
Ağzımdan kaçıyor!
Affetsin!
Turgut Uyar okuyalım diyorum.
Ne yaparsın insan şiire bile özenebilir..

O kadar çok dilek tutuyor ki aşıklar,
Gözlerini gökyüzüne kenetliyorlar..
Sesi kırılıyor yıldızların..
Tüm gece düşüyorlar, kimin için düştüklerini bilmeden..
Lacivert oluyor ya hani gece,
Aldırmıyor ya yıldızlara..
Ah! Nasıl düşüyorlar!
Ağzımdan kaçıyor!
Affetsinler!
Barış Manço dinleyelim diyorum.
Ne yaparsın insan kol düğmesine bile özenebilir..

Seviyorum diyemezdi,
Erken ölümler yaklaşırdı cümlelerine.
Nede çabuk biterdi geceler,
Yalnızlıkların vicdanı yok.
Sağır olurdu kulakların çığlıklarla,
Yine de dönüp bakmazdın,
Hangi yalnızlığa yenildi aşkımız.
Hangi geceye bileti kesildi, aşk oyununun..
Kimden peydahlanacak yine acılar!
Ağzımdan kaçıyor!
Affetsinler!
Cem Karaca dinleyelim diyorum.
Ne yaparsın insan ceviz ağacına bile özenebilir..


RuE/Nisan2014


4 yorum:

  1. Ağzım açık kaldı yaa çok ama çok fena sevdim..

    Cem ADRİAN dinleyelim ama Cem KARACA'yada ayıp etmeyelim bayan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Barış abimizi de unutmayalım :)

      Sil
  2. Eksik kalmayacağını bilsek, şiir yazardık.
    Ellerimi tut derdim,
    Çabuk! Yoksa yazılacak ayrılık mısralarına..
    En sevdiğimiz romandan kaçacak aşk!

    YanıtlaSil