25 Nis 2013

Lades




Gözlerimi kapattığımda aklımın oyunlarına maruz kaldığımdan, uykuyla aram olmadığı aşikardı.  Telefonuma gelebilecek bir haberi bekliyorum. Hiçbir belirti olmamasına rağmen hala beklemekteydim. Haber iyi ya da kötüydü. Ama olması gereken olacaktı. Yatağımdan kalkıp bir sigara içmeye karar verdim. Mutfağa geçtiğimde bir de çok sevdiği kahve için su ısıtmaya başladım. Kahvem hazırdı, sigaram yarımdı. Hayatım hazırdı, ben yarımdım. Yarım kalabileceğimi bile bile kendi çöküşüme tanıklık ediyordum. Çiçekçiden papatya istemiştim, masamda güzel duracağını düşündüğümden ya da aklıma geldikçe seviyor mu? Sevmiyor mu diye bir papatyaya sormayı düşündüğümden. Çiçekçinin papatyanın mevsimi değil demesiyle bundan da vazgeçmiştim. Bütün bir gün hain bir sorunun hain olmayan bir cevabı olabilir mi diye düşünmemeye çalışarak geçiştirmiştim. Kalemimin zehirli olduğunu söylemişti, aslında beni hiç sevmediğini düşündüğüm kişi. Bir insanın kalemi neden zehirli olur ki? Yazdıklarıyla mı içindeki kötülüğü dışa vuruyordu?

Düşünmek istemiyorum artık. Okumuştum; "İyilik, kimseye kötülüğü dokunmamak değil, kötülük yapacak cevheri içinde taşımamak demektir."

Çok ağır gelmiyordu aslında birçok şey. Sadece ağrı yapıyordu kalbimde taşımak zorunda hissettiğim güçsüzlüğüm. Yalnızlığımın nöbetini tutuyor olsam da girmiyor gözlerime uyku!

Bilmek istediğim şeyler var benimde. Bildiğimde beni korkutacak şeyler! Gerçi nasıl olsa adımızın başına eklenmişti, korkak diye not düşülüyordu adımız her anıldığında! Nede olsa anlamak yerine yargılamak her zaman daha kolay gelmişti insanlara! Ama bilmiyorlar ki akıllarından geçen her cümle zaten bizim cümlelerimiz! Sadece yazanın değiştiği bu döngüde ne kadar çok anlamlaştırabilirsin ki kendini! Bütün kelimelerimle savaşa hazırlasam da kendimi, devrik cümlelerim baş edemez, öznesi sen olan cümlelerle!

Parmaklarım bir mesaj gönderme telaşında;


-Lades!

Bir cevap gelmesi uzun sürmez.

*Kaybedeceğini bile bile mi?

 /

Demiştim vakti zamanında;

Sen Bilmiyorsun!
Sıyrılmak gerekir bazen gölgelerden!

RuE/Nisan2013

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder