29 Mar 2013

Tanı/ş/ma



Bir kelimeye birden fazla anlam yükleyebiliriz. Her anlamı sırasıyla yaşarız. Uzunda sürebilir kısa da ama yol hep aynı yerde biter.

Tanı/
Onu gördüğüm günün üzerinden yaklaşık üç gün geçmişti ki aynı yerde karşılaşma oldu. Kokusunu duyabiliyordum. Öyle çok isterdim ki gözlerini gözlerimde hissetmeye ama olmuyor işte olmayacakta. İmkansız aşk, nasıl olur, neden olmazlar bu tarz sorularla beni meşgul ederken etrafımdakiler. Ben hiç aldırış etmiyordum. Kim ne derse desin hayalimdeki kadın oydu. Onu istiyordum üstelik bencilce. Yanımda olsun, uyusun, uyansın, saçları tenimden uzaklaşmasın. Yine yanımızdan uzaklaştığını hissettim. Yarın şansımı yeniden deneyecektim.
Şimdi onu bekliyorum. Elimdeki uzun sopayı fark etmeden savurmuşum. Çünkü kokusunu duydum yine. –Sizin mi? Diyor, kulağıma eğilerek. Nefesi benimle buluşmuştu. O an ölebilirdim ama ölmedim. Zaten de istemiyordum ölmek nede olsa artık görmüştü beni, fark etmişti..

Tanış/
Bu gün onunla tanışmamızın üçüncü haftası öyle güzel gidiyor ki her şey ben bile kendime inanamıyordum. Arkadaşım, o ve ben..  Deniz kenarına oturduk bugün. Dalga sesleri yüzümüzü okşarken biz birbirimize yakın duruyorduk. Kimse düşmüyordu denize. Öyle güzel ki bu anlar, kötü günler hep geride kalmış gibi. Artık hiçbir şey umurumda değil. Bir tek şey dışında. Oda olur mu bir gün? Bu olduysa oda olur elbet, yarım kalmaz hiçbir şey..

Tanı/ma
Bu gün erken kalkmalıydım. Bugün o gelecekti eve. Türk kahvesi yapılacak damla sakızlı. Belki fal bile bakarlar neden olmasın?
İçerden sesler geliyor, kapıdayım. Tam türk filmi vakitlerinden. Bilseydim aynı şey başıma gelecek hiç duymak ister miydim o filmleri.
-          Bugün de yalnız gitsek olmaz mı ?
-          Lütfen ama onun bize ihtiyacı var. Başına bir şey gelirse ne yaparız? Unutma ki tanışmamıza o vesile oldu.
-          Yahu ama yeter aylardır kör bir adamı oyalıyoruz. Artık alışmalı bu duruma! Neden bu kadar önemsiyorsun ki onu hadi gidelim.
-          Nasıl bu kadar bencil olabiliyorsun. Sen onun yakın arkadaşı değil misin?
-          Görmüyor musun ? Sende onun gibi o sana âşık. Var bunun farkına artık hadi gidelim uyanmadan.
-          Tamam, ama sende en kısa zamanda ona durumumuzu anlat.
Kapı sesini ikisi de duymadı..

Tanı/ş/ma
İnsan kalbine neler yükleneceğini görmesem de artık biliyordum. Yalnızlık bazılarının özüdür. Bu özden dışarıya çıkamazsın. Aldatılmak, kandırılmak ise insanın üzerine sonradan eklediği bir özelliktir. Doğuştan kör olunabilir ama doğuştan yalancı olamaz kimse. Bu insanların kendi tercihidir. Karşındaki insanı insan dışında her şeye benzetirsen tabi ki kendi insanlığından hiçbir zaman utanmazsın..


RuE/Mart 2013 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder