26 Nis 2012

Hatırlanma/z mı?






Gözlerimden alamayayım senli düşleri..
Çünkü dokundun yalnızlığıma..

Masanın başında otururken aklımda sadece bir yabancı vardı. Elimde duran kağıt parçası on yıl önce yazılmış ve bana gönderilmiş. Tek bir cümle sadece, geçmişten gönderildiğini belirten başka bir cümle ile beraber. Bunu ben yazmadım ve kimin yazdığı hakkında en ufak bir fikrim yok. On yıl önce neler yaptığım nerede olduğumu hatırlıyorum ama yalnızlığına dokunabileceğim kim olabilirdi ki? Gizli saklı bir geçmişim olmadı ki benim. Başka hiçbir iz yok. Acaba bana değil de başka birine gönderilmiş olma ihtimali var mıydı?


Gözlerim olabildiğince sen bakarken..
Bedenim saklayabilir mi sensizliği?

Bu cümleyi hiç görmemiştim. Ama yıllardır bekliyordum. Boşa geçmiş onca yıl. Sevmekle sevmeye çalışmak arasında ki farkı anlayamayan insanlar. Gözlerinde yaşamımı unuttuğum, avuçlarında nefesimi bıraktığım bir adam. Bendeyse kalan hiçbir şey yok aklımdakilerden başka! Hep yalnızdım öylede devam edecek bundan adım kadar eminim. Beklediğim an geldi ama o gelmedi. Gelmeyecekte bunun farkındayım. Çoktan nefesine başka nefesler sığdırmıştır. Gözlerinde bitmeyen rüyalar görmüştür içinde benim olmadığım. Bu anı tam on yıl bekledim ve gerçek oldu. Şimdi ise bir beklentim yok umudum bu mektupla bitti. Şimdi sadece vaktin gelmesini bekleyeceğim ve bu zamanın yıllarca sürmemesini istiyorum. Sığdırabildiğim kadar yalnızlığı sığdırdım hayatıma.

Gözlerin kör olmuş yokluğuma,
Bedenin ihanetle gölgelenmiş..
Dört bir yanım yalnızlığına bulanmışken,
Silinmeyecek ahım gözyaşlarından..



RuE/Nisan2012


4 yorum: